Rumores Caos Mortales

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elmasmalo
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Rumores Caos Mortales

Postby elmasmalo » Mon Apr 14, 2008 3:46 pm

Sacado de Reskemor:
Buyardboss desde Guadalaja traduce

gracias por el aviso ekxw! voy a traducir todo lo que ponen:

los carros y caballeros especiales, los carros a 100 puntacos.

Las marcas cambian poco, la de khorne no genera dispersion pero cuesta mucho menos

nada de furias

los guerreros a 12 pts

nada de demonios, a lo mejor aun se puden aliar con bestias

el cañon infernal ahora es del libro y ocupa dos singulares.


---------------------por otro lado, dice que lo ordena segun el nivel de credibilidad:

la marca de nurgle es mucho mas barata

los hechiceros pueden tener la marca de tzentch, supone que recibiran algun tipo de posibilidad de relanzamiento de dados

la marca de khorne solo genera dispersion si se pone en personajes

principe demonio puede que aun sea posible de elegir

el gigante estara en la lista como singular

los flayerkins (los de la tormenta esos raros) puede que NO esten en la lista y si entran seran cambiados a una especie de berserkers mas genericos en lugar de una especie de arma de asedio skaven

el cañon estara

habra un arma especial, puede que un cuchillo, que se relacione con la clase de fanatico del videojuego mark of chaos

los engendros permaneceran pero las marcas cambiaran para hacerles mas en la linea de los que hacen los saberes de la magia

los barbaros van sin marcas PERO habra una nueva unidad basica, los cultistas, que tendran acceso a marcas un poco cambiadas, seran peores en combate que los barbaros y solo tendran acceso a armas a 2 manos y mayales. La foto que ha visto de ellos parecen flagelantes conversionados asique se plantea si no tendran modelos propios (vamos que son tios del imperio que adoran al caos por eso no tienen el perfil de los barbaros)

La alianza con bestias y demonios depende de incluir el caliz del caos o del totem del caos, asi podras pillar algunos demonios o bestias como especiales

los mutantes han sido mencionados. Puede que como mejoras de pjs (poco probable), puede que una nueva unidad en linea con el videojuego (posible) o incluso una nueva unidad de bestias (no idea-literal en ingles)



http://warseer.com/forums/showthread.php?t=136820 <----el link

desde Marcus belli

RE: rumores de mortales del caos

Me ha dicho un empleado de la tienda que va a venir en la WD (no se si del mes siguiente o del otro) la lista provisional de mortales.

El motivo de que vayan a hacerlo es por que, el ejército de mortales, se queda bastante cojo sin los demonios y, además, se juntarían a la vez 2 tipos diferentes de la mayoría de los demonios e incluso dos reglas "demonio" ligeramente distintas...

vamos, un jaleo, por eso sacarán la revisión provisional hasta la salida del libro, para hacer un poco de orden entre tanto desorden.

No se como de extensa sería una lista de una WD pero, seguramente te pondrá que los demonios tal, tal y tal, vienen explicados en su libro y que los objetos mágicos vienen en hordas del Caos...
Además también es un buen motivo para que esa WD se venda mucho más de lo normal



Y ahora mi comentario: Me cago en la p**a GW, van a destrozar este ejército...
El miedo es el camino hacia el lado oscuro, el miedo lleva a la ira, la ira lleva al odio, el odio lleva al sufrimiento, el sufrimiento al lado oscuro.

Lord Principe
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby Lord Principe » Thu Apr 17, 2008 1:04 pm

acaso era un ejercito?¿, esa banda de amigotes que van a caballo; que son 15 tios mas las cuatro mascotas de turno que se llevan para que les den diversion¿?.


El ejercito del caos tiene poco de ejercito, y si meten carros y caballeros a especiales; se verá un poco mas de masa de infantería, digo yo....

Igorgtk
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby Igorgtk » Fri Apr 18, 2008 7:42 am

Aiiii algunos recordamos esos tiempos en los que solo habia un ejercito: caos.
Y ahi habia una mezcla de demonios, bestias y guerreros del caos humanos, con su propia caja en la que venian sus cartas de hechizos y cosas divertidas como mutaciones que les podias poner ( con el riesgo de convertirlo en un enjendro eso si) todo mucho mas sencillo .......y barato

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elmasmalo
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby elmasmalo » Fri May 09, 2008 7:24 am

Rumores de direwolf, sacados, parece ser, de una WD:
Lords
Chaos lord
Chaos sorcerer
Daemon Prince

DP seemed to be the Hordes DP (fly/terror) but with true ward save.
However he had NO access to any gifts.

Mark of Khorne gave MR1 and frenzy
Mark of Slaanesh gave ItP
Nurgle gave fear (think still +1W but didn't ask)
Tzeentch costs 10 points and gave a 6+ ward......?!!! Goodbye warrior
mage.(20 points for units to have 6+ ward)

Heroes
same

Core
Warriors 12 points, + 5 chosen (one unit). Same stats.
Marauders, same
Warhounds, same

That's it. No cultists.

Special
Marauder Horsemen
Chariots
Knights

Rare
Hellcannon
Spawn
Chaos Giant.

Magic Items
Most have been thrown away with nothing to replace them. All magic
items including the common ones fit on a single page.

There were no decent weapons and the sword which used to turn you into
a GD now just adds +1 to a few stats.

Armour
Didn't notice any changes here except the +1T armour may have disappeared.

Talisman
Crown of Regen and Golden Eye. That's it.

Enchanted.
Helm was still about

Arcane
Staff of Change gone up to 70 points plus can only be used for casting.
Power familiar renamed chaos famililar and down to 40 points.
Skull of Katam still the same.
Think spell familiar disappeared as did everything else.

Banner.
125 stubborn banner and banner of wrath power Lv 5. That's it.
El miedo es el camino hacia el lado oscuro, el miedo lleva a la ira, la ira lleva al odio, el odio lleva al sufrimiento, el sufrimiento al lado oscuro.

Heise IT-Markt [Crawler]
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby Heise IT-Markt [Crawler] » Fri May 09, 2008 9:43 am

menuda cagada de básicas/especiales :evil:

Svetlanahyz
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby Svetlanahyz » Fri May 09, 2008 12:49 pm

Como diría mi madre, estos de GW "O mucho, o nada, como la tronada". Mira que no saber ver más que blanco o negro con la cantidad de grises que hay. Vale había que limitar las opciones de mortales, pero quitarles DOS EJÉRCITOS ENTEROS de opciones y no meterles un par de unidades más al menos...teniendo en cuenta que no tienen disparo...que pretenden que hagamos con esta lista? Luchar a la desesperada como con elfos oscuros? Bueno al menos ahora me situaré en su piel (la de EO) que han estado muchos años sin poder sacar na decente de su lista. Ya pueden arreglarlo en el libro de ejército, porque su preciado Caos ejército enchufado además del imperio claro, se les va a ir a la mierda (en cuanto a ventas me refiero). Como lo hagan, dejo de jugar a warhammer porque están haciendo demasiadas cagadas (ni siquiera los demonios me parecen demasiado buenos...). No se supone que el limitador Thorpe, se piraba de GW?

En fin... ^_^ al mal tiempo, buena cara

Jamiestipt
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby Jamiestipt » Fri May 09, 2008 6:40 pm

¿Ejército enchufado el Imperio? ¿Le has echado un ojo a las listas de Condes Vampiro, Enanos o Altos Elfos? Me parece a mi que andas un poco desencaminado.

dasg234
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby dasg234 » Fri May 09, 2008 6:44 pm

LCS wrote:esta es la lista que se deberá usar por el caos mortal hasta que salga el nuevo libro


Sin demonios ni bestias como antes
Los saberes del caos, ya no existen.
Los hechiceros no tzeentch, pueden coger fuego, sombra o muerte
La marca del general ya no importa para el ejército

Marcas afectan a todos por igual (unidades, personajes…)
Marca del caos absoluto, sin efecto

Khorne: furia asesina (también a monturas) sin dispersión adicional o resistencia mágica
Nurgle: miedo (sin heridas extras)
Slaanesh: Inmune a psicología
Tzeentch: TSE6+. Los hechiceros pueden coger saberes del libro


Comandantes:

(equipo para ellos: 20 arma a 2 manos; 15 alabarda, arma adicional o flagelo. 15 puntos un escudo)
Caballos igual
Daemonic Mounts (which now stand in for Juggernauts, Boob-Snakes and Discs too…sigh…) have changed dramatically in line with the Daemon’s list – same cost and statline as currently, but with only one Wound, +1 Initiative and a drop in Ld (bizarrely).
Opción de carro por 100 puntos, reemplazando a 1 tripulante
Dragones igual, pero el aliento de f3 o de f2 con penetración

Señor del caos (10 puntos más barato)

Hechicero del caos (10 puntos más barato)

Principe demonio: Iniciativa 7, sin regalos demoniacos. 50 puntos más. Inmune a psicología, tozudo, TSE5+ para todo, (khorne=furia y RM1, nurgle Re 6, slaanesh ataca primero, tzeentch TSE4+)

Heroes:

Todos 10 puntos menos. Equipo como los comandantes. Paladin elegido Re 5
Los mismos que ahora

Basicas:

Guerreros del caos por 12 puntos y una unidad puede ser elegidos por +5 puntos. Estandarte mágico 50

Barbaros ¿grupo de mando más caro?
Mastines como ahora

Especiales:

Carros 100 puntos, dos por opción

Barbaros a caballo. Hachas arrojadizas por 1 punto, sin opción de escudo

Caballeros del caos 5 puntos menos, elegidos por 10 puntos. Estandartes por 50 ptos

Singulares:

Cañon del caos igual

Engendros iguales

Gigante del caos igual

Objetos comunes:

Mordisco de acero 5 ptos
Espada de batalla 20 ptos
Los demás objetos comunes igual

5 armas mágicas:

Espada rúnica, 60 puntos, ganas 1 herida por cada herida que quites a un personaje
Espada demonio 50 ptos, +1HA, +1Fu, +1At, cada uno para impactar es un impacto al personaje del caos
Látigo de placer, 40 ptos, igual
Hacha de khorne y maza rompehuesos igual

4 armaduras

Escudo rúnico
Armadura condenación
Escudo maldito
Armadura carmesí

2 talismanes

Corona conquista igual
Ojo de tzeentch 40 ptos

3 arcanos

Báculo mutabilidad 70 ptos, no se agota
Cráneo katan igual
Familiar del caos: 40 ptos, +1 d. energía, +1d. Dispersión

2 objetos encantados

Yelmo incontables ojos igual
Collar de khorne, 25 ptos, RM3

2 estandartes

Estandarte de los dioses, igual pero alcanza 30 cm
Estandarte de la ira, igual pero Nivel energía 5

zaa888
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby zaa888 » Sat May 10, 2008 1:50 am

Todo esto me parece puro marketing... Ahora ponen eso simplemente para que los que juguemos Caos nos hagamos otro ejército, los nuevos demonios u otro distinto, y luego en Diciembre sacaran una pollada de minis wapísimas y un reglamente bueno.
Si no tiempo al tiempo... Es demasiado malo como para creerlo.

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elmasmalo
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Re: Rumores Caos Mortales

Postby elmasmalo » Sat May 10, 2008 11:09 am

Esto me ha llegado hoy, de nuevo en inglés:
GENERAL CHANGES

The list contains no Cultists. No mention of them at all. In fact,
there are no more Mortal units added to the very tiny number
previously in HoC at all, unless you count the Giant and Hellcannon.

It's worth adding though, that the new list removes many options for
Chaos players, such as Bloodletters, Bestigors, Daemonettes, Great
Unclean Ones, Shaggoths, Ogres, Horrors, Screamers, Minotaurs,
Nurglings, Dragon Ogres, Bloodthirsters, Tuskgor Chariots, Keepers of
Secrets, Centigors, Plaguebearers, Furies, Lords of Change, Flesh
Hounds and some other stuff besides. So, you know, a lot.

MARKS

First of all, the Mark of Chaos Undivided is gone.

The Marks have the same effects for Lords, Heroes, Warriors, Knights
and Chariots (Daemon Princes are the sole exception). Sorry, don't
have points costs.

Khorne – Frenzy. Proper frenzy that affects mounts, not the
bizarre "only exception in the whole of Warhammer" old frenzy they
used to have. Dispel dice are gone (no Magic Resistance either).

Nurgle – Fear (no extra wounds)

Slaanesh – Immune to Psychology

Tzeentch – 6+ Ward Save. Sorcerers can choose from any Lores in the
Warhammer rulebook.

And whilst we're on the subject of Lores… the Lores of Nurgle,
Slaanesh and Tzeentch are gone. Non-Tzeentch Sorcerers can choose
from Fire, Death and Shadow. I was hoping they'd retain some level of
coolness and bring back the option for Heavens (like in the old
Ravening Hordes list), but alas, that would be too imaginative.

The Mark of your General has no effect upon Army Composition and
units can be mixed in the army freely. Feel free to abuse the Chaos
background as you see fit.

LORDS

The list has three Lord options, and indeed three options for Heroes,
Core, Special and Rare too. 15 options in the whole army…Christ…

Chaos Lords have the same statline as currently and, as with every
character in the list bar Daemon Princes, are 10 points cheaper.
Nothing much to say here except that their weapons options are
preposterously expensive – 20 points for a great weapon, 15 for a
halberd, extra hand weapon and flail. The award for "most amusingly
and blisteringly stupid decision of the list" goes to the person who
decided to make a shield cost 15 points for a Lord, when the
Enchanted Shield is still available for 10…

Exalted Sorcerers are 10 points cheaper and use the Lores mentioned
previously.

Both these two have access to a Chaos Dragon, which has exactly the
same stats and points cost as present. Breath weapon attacks have
been tweaked though – one is Strength 3, the other is Strength 2 and
Armour Piercing.

Chaos Steeds are unchanged. Daemonic Mounts (which now stand in for
Juggernauts, Boob-Snakes and Discs too…sigh…) have changed
dramatically in line with the Daemon's list – same cost and statline
as currently, but with only one Wound, +1 Initiative and a drop in Ld
(bizarrely). Characters also have the option of a Chariot for +100
points, same as normal entry except they displace one of the crew.

Daemon Princes are still in, but without Daemonic Gifts. Stats the
same except they have Initiative 7 for some reason. Daemonic is out,
Immune to Psychology, Stubborn, 5+ Ward Save and Magical Attacks are
in. 50 points more expensive than they currently are. Marks as below:

Khorne – Frenzy, Magic Reistance. Think it's MR 1, but I'm not
certain, sorry.

Nurgle – Toughness 6.

Slaanesh – Always Strikes First

Tzeentch – 4+ Ward

HEROES

Exalted Champions are Toughness 5. It's a stupid decision since,
combined with the points drop of 10, it makes upgrading Aspiring
Champion to Exalted for +20 points an even more no-brainer choice
than it is now.

Sorcerors drop 10, as do Aspiring Champions. As currently, only
Aspiring Champions can be a BSB, which is the only possible reason to
consider taking one (especially since they can't ride Daemonic Steeds
either). Both Champions continue the trend of ridiculously costed
weaponry.

CORE

Warriors of Chaos drop to 12 points in a rare instance of Games
Developer sanity. No other changes that I can tell, except that ANY
unit can take a Magic Banner under 50 points (which, as you'll see
from the Magic Items section, isn't really an advantage…) and Chosen
upgrades cost +5 points a model now.

Marauders are the same except commands are more expensive, since lord
knows that +10 points for +1 Attack was so game-breakingly unbalanced
right now. Warhounds are unchanged, still don't take up Core, which
means you HAVE to include Marauders or Warriors on foot in your army.
Why do you hate me GW?

SPECIAL

Knights are now Special and cost 5 points less a model than before,
with a Chosen upgrade now + 10 points. Any units can take Magic
Banners now. I would have liked to see S4 with a very expensive
option for a Lance (so, you know, people can use their old models)
but what're you gonna do.

Chariots get a large points break and cost 100 points. 2 can be taken
as one Special choice (cos that's far less unbalanced than Goblin
Chariots, apparently).

Marauder Horsemen are now Special. Apparently, I must be very stupid,
because to my puny intellect this seems like an incomprehensibly
moronic decision. Throwing axes cost only 1 point and the option for
Shields is gone. Feel free to continue buying shielded horsemen in
the shops though.

RARE

Giants and Hellcannons are in, with Hellcannons taking up two Rare
choices. Apparently, the team at WD decided that too much space in
the article was taken up with the sheer multitudes of other units in
the Chaos list to justify printing the rules for these. Which means
you'll have to buy Storm of Chaos and Beasts of Chaos to use them.
Yay.

Spawn are here too, same points, same rules, except the option to
customise your Spawn to make them interesting and unique is gone.
Why…?

MAGIC ITEMS

VAST numbers of Magic Items have been cut from the list, with nothing
given in return. I'm going to lay off with the criticism for this
mind, since it is just a get-you-by list after all (though a simple
note "Don't take Daemons with your Hordes list" and leaving it at
that would have made this whole process much easier…)

The cost of Common Magic Items is constant, except the Biting Blade
(5 points) and Sword of +1 Attackeyness (20 points). Amusingly, this
means that for a Chaos Lord, the Sword of +1 Attack and an Enchanted
Shield costs the same as a shield and additional hand weapon.

5 Magic Weapons. The Chaos Runesword is 60 points, for each wound
caused by the character (in combat?) they gain one wound themselves.
Chaos Daemon Sword (50 points) gives +1 WS, +1 S and +1 A, with any
rolls of a one to hit attacking the character bearing it. Whip of
Pleasure is down to 40 points but otherwise unchanged, Filth Mace and
Axe of Khorne are the same as now.

4 Magic Armours. Chaos Runeshield, Armour of Damnation, Bane Shield
and Crimson Armour of Dargan. All exactly the same as now.

2 Talismans. Crown of Everlasting Conquest (no change), Golden Eye of
Tzeentch (now 40 points). Collar of Khorne has been moved to
Enchanted Items, see later.

3 Arcane Items. Staff of Change costs 70 points and no longer
exhausts itself when it actually does something useful. Skull of
Katam remains unchanged. There's a new kind of Familiar, Chaos
Familiar, which gives +1 Power Dice and +1 Dispel Dice for 40 points.

2 Enchanted Items. Helm of Many Eyes is still in unaltered
(surprisingly, actually) and the Collar of Khorne has been moved
here, costing 25 points and providing a Magic Resistance of 3.

2 Magic Banners, which since one costs 125 points makes the
whole "any unit can take a Magic Banner of 50 points or less" kind of
pointless. Banner of the Gods and Banner of Wrath are largely
unchanged, except the Gods now has a much more useful range of 12"
and the Wrath now comes with a Power Level of 5.
El miedo es el camino hacia el lado oscuro, el miedo lleva a la ira, la ira lleva al odio, el odio lleva al sufrimiento, el sufrimiento al lado oscuro.


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